Over de rol van kunst in een globaliserende samenleving

Framer Framed

Foto: Bart Koetsier

Quinsy Gario

Quinsy Gario (Nederlandse Antillen, 1984) heeft Theater-, Film- en Televisiewetenschap gestudeerd aan de Universiteit Utrecht en is begonnen aan Comparative Women’s Studies in Culture and Politics. Hij heeft gepubliceerd voor NRC Next onder de naam T.Martinus. In november 2011 heeft Gario heeft 2 dichtbundels uitgebracht en hij won de Hollandse Nieuwe Theatermakers Award in hetzelfde jaar. Als onderdeel van deze award heeft hij het toneelstuk The Principles of Certainties ontwikkeld, dit onder leiding van het MC theater in Amsterdam. Dit toneelstuk was te zien tijdens het Amsterdam Fringe Festival in 2012. Ook heeft hij een toneelstuk met zijn moeder, Glenda Martinus, ontwikkeld voor het IJ festival 2012.

Onder het label NON Employees maakt hij kunstinstallaties, video clips en geeft hij work shops. Sommige van zijn video clips zijn te zien geweest op de Nederlandse MTV. Gario is lid van het African art collectieve State of L3, redacteur voor het feministische tijdschrift LOVER en schreef columns voor NiNsee.


Agenda


Wanneer we spreken over kolonisatie
Over de recente publicatie van Faassen en Verdijk, in het kader van tentoonstelling A Blueprint for Toads and Snakes
Black art met Quinsy Gario – Read My World
VENUS: the anti-hero hero
Interactief programma over de complexe historische erfenis van het zwarte en vrouwelijke lichaam
BE.BOP 2014 – Spiritual Revolutions & ‘The Scramble for Africa’
Curated by Alanna Lockward
Museumnacht 2013: Atelier Revolutionair
Doorgaand programma met lezingen, interventies, muziek en performances
Close Encounters of the Caribbean Kind II. On Decolonial Aesthetics and European Blackness
Lezing en rondetafel discussie rond de expositie Who is more sci-fi than us?
Close Encounters of the Caribbean Kind
Artist talk rond de expositie Who More Sci-Fi Than Us?

Magazine