Over de rol van kunst in een globaliserende samenleving

Framer Framed

Nat Muller, courtesy of the artist.

Nat Muller

Nat Muller is onafhankelijk curator en criticus, gevestigd in Nederland en internationaal werkend. Ze heeft een MA in Gender Theorie van de University of Sussex, Verenigd Koninkrijk. Haar hoofd interesses bevattende intersecties van esthetiek, media, politiek, media kunst, en contemporaine kunst in en van het Midden-Oosten.

Muller is een reguliere bijdrager aan Springerin en MetropolisM, en heeft daarvoor gepubliceerd in onder andere Bidoun, ArtAsiaPacific, Art Papers, Canvas, X-tra, The Majalla, Art Margins, De Volkskrant en Harper’s Bazaar Arabia. Op het moment is ze redactioneel correspondent voor Abraaz. Bovendien heeft ze op universiteiten en academies in Nederland, de rest van Europa en het Midden-Oosten onderwezen en is ze lid en adviseur aan verscheidene kunst comités, waaronder het Mondriaan Fonds (NL) en het Fonds for Creative Industries and e-Culture (NL).

In 2019 werd Nat Muller aangesteld als conservator van de tentoonstelling in het Deense paviljoen op de Biennale van Venetie.


Agenda


Undercurrents: Art/Production/Mobility/...
Een programma van Hotel Maria Kapel in samenwerking met Framer Framed.
Seminar: Tracing migration through textiles
Gehost door Framer Framed, georganiseerd door curator Christel Vesters als onderdeel van project Touch/Trace.
Boekpresentatie: Sadik Kwaish Alfraji
Eindredactie door curator en critica Nat Muller.
Programma rond de expositie Crisis of History #3
Gedurende de expositie Crisis of History #3 - Beyond History, is er elke dinsdagavond een verdiepend publieksprogramma met films, lezingen en rondleidingen.

Magazine