Over de rol van kunst in een globaliserende samenleving

Framer Framed

Milena Bonilla

Milena Bonilla’s (Bogotá, Colombia, 1975) duikt in een verscheidenheid aan media, waaronder installatie, video, tekeningen, tekst, publieke interventies en fotografie, waarmee ze de relaties onderzoekt tussen economie, subjectiviteit, natuur en cultuur .

In haar huidige praktijk verkent ze kennis, begrepen als een arbeidskracht, en natuur, gezien als een entiteit die gekoloniseerd is door taal en op grote schaal wordt geconsumeerd door middel van afbeeldingen. Een andere interesse vormt de manier waarop samenlevingen zichzelf vertegenwoordigen en consumeren, daarbij inspelend op de verschillende manieren waarop controle wordt uitgeoefend op het lichaam.

Haar werk is te zien geweest in verschillende internationale plaatsen zoals Museo d’Arte Contemporanea MACRO, Rome; Kadist Paris en San Francisco; Rijksakademie van Beeldende kunsten, Amsterdam; The Mistake Room, Los Angeles Ca.; Rijksmuseum, Amsterdam; Ar/Ge Kunst, Bolzano;  The Jewish Museum, New York; MAMM, Medellín; Spring Workshop in Hong Kong; CA2M Madrid; MNBA, Buenos Aires; The Photographer’s Gallery en de International Institute of Visual Arts in London; Witte de With in Rotterdam; Framer Framed, Amsterdam; Konstall C, Stockholm; Marrakech en Shanghai Bienniale parallel project, en de 12de Istanbul, 10de Havana and 3de Boekarest Bienniales.

Momenteel wordt ze gesteund door het Mondriaan Fonds vanuit de regeling ‘bewezen talent’. Daarnaast is ze onderdeel van de groepstentoonstelling HERE/NOW (2019) bij Framer Framed in Amsterdam.

Ze woont en werkt in Amsterdam

http://milenabonilla.info/


Exposities


Expositie: HERE/NOW – Current Visions from Colombia

Curator: Carolina Ponce de León.

Agenda


Finissage HERE/NOW: Poisoned and Punctum
The final event departing from the exhibition HERE/NOW: Current Visions from Colombia with a performance and a talk by Milena Bonilla and Ana María Gómez López.