Over de rol van kunst in een globaliserende samenleving

Framer Framed

Pélagie Gbaguidi. Photo: B. Borgers

Pélagie Gbaguidi

Pélagie Gbaguidi (1965, SN) woont en werkt in Brussel (BE). Gbaguidi noemt zichzelf een hedendaagse “Griot”. Haar werk is een bloemlezing van tekens en sporen van trauma. Haar herwerking van de verbeelding zet haar ertoe aan om er ook vorm aan te geven: een schriftuur van bevrijdende beelden en een corpus om hedendaagse vormen te tekenen. Ze heeft deelgenomen aan talrijke internationale tentoonstellingen: Stadtmuseum, München 2013, MMK Museum für Moderne Kunst, Frankfurt 2014, “Divine Comedy: Heaven, Hell, Purgatory Revisited by Contemporary African Artists”, National Museum of African Art – Smithsonian Institution, Washington (USA) 2015, Documenta 14 in Athene en Kassel 2017, “Multiple Transmissions” in Wiels, Brussel en op de Biënnale van Lubumbashi 2019, 11de Biënnale van Berlijn 2020, Centrale for Contemporary Art, Brussel, Galerie L’Atelier Nantes, Congoville Middelheim, Antwerpen, Zone de Troc II op het Kunstenfestivaldesarts in 2021. Momenteel participeert ze in onder meer Triennale 10 Ottignies – Louvain la Neuve, Dessiner c’est Ecrire in Centre Pompidou Metz.


Exposities


Expositie: Charging Myths

An exhibition by transnational collective On-Trade-Off exploring how technological innovation is dependent on natural resources.

Agenda


Opening: Charging Myths

Opening of the exhibition, Charging Myths, by transnational artist collective On-Trade-Off.