Over de rol van kunst in een globaliserende samenleving

Framer Framed

InnaVisions

InnaVisions is kunstenaar, grafisch vormgever en dj. Samen met architecte Afaina de Jong maakte hij het ruimtelijke ontwerp voor de tentoonstelling Diasporic Self: Black Togetherness as Lingua Franca (2019), een project van Amal Alhaag en Barby Asante. Hij ontwierp ook de prints voor de Vriendencampagne van Framer Framed.

Voor zijn werk neemt InnaVisions circulariteit als bron van creativiteit. Hij beoefent zijn creatieve visie op tijd en ruimte het liefst ’s nachts, waar alles meer abstract wordt, en hij een diepe verbondenheid voelt terwijl hij naar zijn favoriete muzikanten luistert. Zijn passie voor het ontwikkelen van beeldtaal wordt dan ook grotendeels gedreven door legendarische jazzmuzikanten zoals Sun Ra, Miles Davis, John en Alice Coltrane, Herbie Hancock en Pharaoh Sanders; muzikanten uit de 60’s en 70’s die zochten naar een diepere betekenis van tijd en ruimte, om zo te verbinden met een hogere creatieve kracht.

InnaVisions begon met het ontwerpen van flyers voor zijn eigen initiatief Da Circle of Sole, een legendarische underground night club in Rotterdam met een breed aanbod aan deejays, producers, muzikanten en artiesten. Daarnaast heeft InnaVisions samen met architect Afaina de Jong de expositieruimte Ultra de la Rue opgezet. Deze creatieve ruimte op de Wallen in Amsterdam diende als podium, zowel voor zijn eigen werk als dat van andere kunstenaars. Naast het maken van onafhankelijke kunst, werkt InnaVisions ook regelmatig in opdracht. In nauwe samenwerking met Afaina de Jong, heeft hij installatieontwerpen gemaakt voor musea en galerijen zoals Framer Framed, Baltic Centre for Contemporary Art, het Textielmuseum Tilburg, TENT Rotterdam, en The Storefront for Art and Architecture.


Exposities


Expositie: Diasporic Self – Black Togetherness as Lingua Franca

Een project van Amal Alhaag en Barby Asante