Over de rol van kunst in een globaliserende samenleving

Framer Framed

Anna Elffers

Anna Elffers

Omdat een kunstervaring uit zo veel meer bestaat dan het kopen van een kaartje, is inzicht in de samenstelling en beleving van publiek niet alleen cruciaal voor marketeers, maar juist ook voor educatoren, directeuren, programmeurs, fondsenwervers, curatoren, producenten, beleidsmakers en kunstenaars. Kortom voor iedereen die actief is in het culturele veld. Anna Elffers helpt bij het krijgen van inzicht in publiek en doelgroepen en de vertaalslag van onderzoeksresultaten naar strategie; en ze doet onderzoek naar de impact van die strategieën op publiek, in de allerbreedste zin van het woord.

Anna is in 1999 afgestudeerd in de Cultuursociologie aan de Universiteit van Amsterdam. Vervolgens heeft ze een jaar Arts Administration gestudeerd aan Golden Gate University in San Francisco. Sinds 2000 is ze werkzaam in de culturele sector. Ze werkte tot 2006 als vaste medewerker van Onderzoeksbureau Letty Ranshuysen. Daarnaast werkte Anna als educatief medewerker bij Theater Lantaren/Venster in Rotterdam, als marketingmedewerker bij het Rozentheater in Amsterdam en als marktonderzoeker bij het Amsterdams Uitburo. Sinds 2007 werkt ze als part-time docent aan de Master Arts & Heritage aan de Universiteit Maastricht en als freelance onderzoeker en adviseur voor diverse culturele opdrachtgevers, zoals musea, festivals, theaters, gezelschappen, orkesten, kunsteducatieinstellingen en presentatie- en ontwikkelinstellingen, maar ook fondsen en overheden. Haar standplaats is Amsterdam.


Agenda


Dit is ons publiek: een symposium over anders rapporteren

Een symposium over kwalitatieve methoden van publieksmeting en waardebepaling