Ho Tzu Nyen
Ho Tzu Nyen werd in 1976 geboren in Singapore, waar hij woont en werkt. Zijn films, op film gebaseerde installaties en performances putten uit een breed scala aan culturele materialen en discoursen, die worden hergebruikt in een visuele machine waarin de verstrengeling en complexiteit van geschiedenis, subjectiviteit en macht wordt weergegeven.
Ho’s recente solotentoonstellingen vonden plaats in het Art Sonje Center (2024), Singapore Art Museum (2023), Hammer Museum (Los Angeles, 2022), Toyota Municipal Museum of Art (Aichi, 2021), Crow Museum of Asian Art van de University of Texas in Dallas (2021), Yamaguchi Center for Arts and Media (2021), Kunstverein in Hamburg (2018) en Ming Contemporary Art Museum (Shanghai, 2018). Hij vertegenwoordigde Singapore op de 55ste Biënnale van Venetië in 2011. Ho’s recente groepstentoonstellingen zijn onder andere Thailand Biënnale (2023), Aichi Triennale (2019), 12de Gwangju Biënnale (2018) en 10de Shanghai Biënnale (2014).
Zijn werk is ook gepresenteerd in talloze internationale theaters en filmfestivals, waaronder Theater der Welt (2010, 2023), kunstenfestivaldesarts (2006, 2008, 2018), Berlin International Film Festival (2015), Sundance Film Festival (2012), Venice Film Festival (2009) en 41ste Directors’ Fortnight op het Cannes Film Festival (2009). In 2019 was Ho co-curator van de 7de Asian Art Biënnale met de Taiwanese kunstenaar Hsu Chia-Wei in het National Taiwan Museum of Fine Art.
Ho Tzu Nyen is een deelnemende kunstenaar aan de Framer Framed tentoonstelling Really? Art and Knowledge in Time of Crisis samengesteld door Mi You en David Garcia.