Over de rol van kunst in een globaliserende samenleving

Framer Framed

Diana Cantarey

Onze verontschuldigingen, dit bericht is alleen beschikbaar in English. Voor het gemak van de kijker, is de inhoud hieronder weergegeven in de alternatieve taal. Je kunt klikken op de link om naar de actieve taal over te schakelen.

Diana Cantarey (b. 1994). Artist and fact-ion designer from Mexico City, currently based in Amsterdam. Her practice caresses the borders between art, fashion, film and theory. Recent projects include the development of the collective docufictional film ‘Cráter’ with the support of the Mexican Institute of Cinematography (2018-2022), the curatorship and coordination of the Tres Peso$ Triennale, Mexico City (2020) and the propaedeutic fashion project DICEALGO, CDMX (2017-2019). Having a background in philosophy, her artistic practice weaves questions around extinction, excess and exploitation, which are based on long research processes, both documentary and participatory.

Active member of different collective art initiatives like the production house El Colegio de la Desextinción (MX), the De-reading Group of decolonial studies (NL) and the jamming band Tropical Tap Water (NL).

Lately they are trying to find the spell to turn oil into dinosaurs.


Agenda


Symposium: (un)Common Grounds - Reflecting on documenta fifteen
Een twee daags symposium georganiseerd door Framer Framed, Akademie van Kunsten & het Van Abbemuseum
Workshop: Wayang Kardus - Strijd en solidariteit met Taring Padi
Een tweedaagse workshop van Taring Padi met eten, jamsessies, gesprekken en de productie van Wayang poppen